CERTIFICATUL
privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor
Documentul
se eliberează în vederea valorificării unor drepturi sau apărării intereselor
persoanelor în străinătate de Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor și
serviciile publice comunitare județene de evidență a persoanelor în baza
Ordonanței Guvernului nr. 12/ 31.01.2023 pentru modificarea și completarea unor
acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și cartea
electronică de identitate, a Legii nr. 223/23.04.2002 pentru aprobarea O.G.
33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de
către autoritățile publice precum și a
Hotărârii Guvernului nr.220 din 16.02.2006 pentru aprobarea Normelor de lucru
privind procurarea şi transmiterea în străinătate a certificatelor şi
extraselor de pe actele de stare civilă, precum şi a datelor cu privire la
domiciliul şi reşedinţa unor persoane, modificată.
Cererea se
poate depune personal sau prin împuternicit cu procură specială ori
împuternicire avocaţială la sediul uneia dintre instituţiile enumerate mai jos:
- Direcţia
Generală pentru Evidenţa Persoanelor (str. Obcina Mare nr 2, sector 6, Mun.
Bucureşti);
- Direcţiei de
Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Bihor (str. Republicii nr. 24, etaj I, Mun.
Oradea, Jud. Bihor);
- Serviciul
public comunitar local de evidenţă a persoanelor din cadrul primăriei care
arondează localitatea de domiciliu.
Documente
necesare:
- formular
tip de cerere (se obţine şi se completează la sediul instituţiilor mai sus
enumerate);
- actul
de identitate al solicitantului, original;
- procura
specială în original şi, după caz, traducerea acesteia în limba română,
legalizată, de asemenea, în original, în situaţia în care documentul este
autentificat de către autoritatea străină competentă, dacă se solicită
eliberarea Certificatului prin împuternicit;
- împuternicirea
avocaţială, dacă se solicită eliberarea Certificatului prin avocat,
împuternicit de către titular sau de către reprezentantul legal al acestuia,
emisă cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi
exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi Statutul profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului
Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011, cu modificările şi
completările ulterioare;
- actul
de identitate al mandatarului în original, dacă Certificatul se solicită prin
împuternicit sau avocat.
Formularul
standard multilingv se elibrerează în baza Regulamentului (UE) 2016/1191
privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea
cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană.
|