Ghişeul Unic      CERTIFICATUL privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor

CERTIFICATUL 

privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor

  

Documentul se eliberează în vederea valorificării unor drepturi sau apărării intereselor persoanelor în străinătate de Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor și serviciile publice comunitare județene de evidență a persoanelor în baza Ordonanței Guvernului nr. 12/ 31.01.2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și cartea electronică de identitate, a Legii nr. 223/23.04.2002 pentru aprobarea O.G. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice precum și  a Hotărârii Guvernului nr.220 din 16.02.2006 pentru aprobarea Normelor de lucru privind procurarea şi transmiterea în străinătate a certificatelor şi extraselor de pe actele de stare civilă, precum şi a datelor cu privire la domiciliul şi reşedinţa unor persoane, modificată.

Cererea se poate depune personal sau prin împuternicit cu procură specială ori împuternicire avocaţială la sediul uneia dintre instituţiile enumerate mai jos:

- Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor (str. Obcina Mare nr 2, sector 6, Mun. Bucureşti); 

- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Bihor (str. Republicii nr. 24, etaj I, Mun. Oradea, Jud. Bihor);

- Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor din cadrul primăriei care arondează localitatea de domiciliu. 

Documente necesare:

-                     formular tip de cerere (se obţine şi se completează la sediul instituţiilor mai sus enumerate);

-                     actul de identitate al solicitantului, original;

-                     procura specială în original şi, după caz, traducerea acesteia în limba română, legalizată, de asemenea, în original, în situaţia în care documentul este autentificat de către autoritatea străină competentă, dacă se solicită eliberarea Certificatului prin împuternicit;

-                     împuternicirea avocaţială, dacă se solicită eliberarea Certificatului prin avocat, împuternicit de către titular sau de către reprezentantul legal al acestuia, emisă cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Statutul profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

-                     actul de identitate al mandatarului în original, dacă Certificatul se solicită prin împuternicit sau avocat.

Formularul standard multilingv se elibrerează în baza Regulamentului (UE) 2016/1191 privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană.